A brandépítés kissé megfoghatatlan fogalom, ám tágan értelmezve nem jelent mást, mint a cég jó hírnevének megőrzése és erősítését. Mint egy szakértő fogalmazott évekkel ezelőtt: "Egy élet kell hozzá, hogy egy jó hírnevet kiépítsünk, de egyelten pillanat elég ahhoz, hogy elveszítsük".
Sok cégvezető úgy gondolja, hogy a brandépítés a marketing része, és eszerint kezelik is azt. A valóságban azonban a brandépítés jóval több egy egyszerű szlogennél: beletartozik gyakorlatilag minden, amit a cég végez. A brandépítés körébe tartozik a logótól kezdve a vásárlói panaszok kezelésén át az alkalmazottak viselkedéséig minden.
Jóval több ez, mint egyszerű marketing: a céglogó megterveztetése és egy jó honlap elkészíttetése csak a jéghegy csúcsa: annak hatása, ahogy a cégvezető és az alkalmazottak - akik a vállalatot képviselik - tárgyalnak az ügyfelekkel legalább akkora, ha nem nagyobb, mint a külcsíny.
Fontos, hogy a szlogen találó legyen, lefedje mindazt, amit a cég nyújt. Ami ennél is fontosabb, hogy ehhez a cég is tartsa magát: ha luxus-minőséget ígérünk vásárlóinknak, azt is biztosítsunk nekik: tisztaságot, szakértelmet, minőségi termékeket. Gyakran elég egyetlen érdeklődő telefon vagy kedves hangnemű email is. Egy nagyobb vásárlás után egy kedves kollégád megkérdezheti telefonon az ügyféltől, hogy mindent rendben talált-e. A kedvesség és a figyelem nagy eséllyel rendszeres ügyféllé teszi a vásárlót, és ezért nem kellett még drága reklámokra sem költeni.
A hatékony brandépítés emellett persze növeli a népszerűséget is, egyre többen tudnak a cégről, ismerik fel a logót, jó esetben keresik fel az irodát. De ezen túlmenően a jó brand növeli a cég belső dinamikáját, és az alkalmazottak elégedettségét is - hiszen büszkék arra, hogy az adott név alatt dolgozhatnak.
Fotó: FreeDigitalPhotos
Sikerescég.hu