A cég arculatát tükrözi
Nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy mennyire sok múlik az első benyomáson - legyen szó akár egy első randiról vagy egy üzleti találkozóról. Egy jól megválasztott öltözékkel sokat lendíthetünk az ügyünkön. Miért bíznánk a dolgot a sorsra vagy az alkalmazottaink ízlésére?
Egységes megjelenés
Rózsaszín, kék, sárga, fekete - kihez melyik szín áll közel. Mindenki a saját egyéniségét szeretné kifejezni az öltözködésével, de ha így van, akkor milyen kép alakul ki az ügyfelekben és vásárlókban a cégről? Sokkal hatásosabb és egyszerűbb lehet, ha mindenki hasonló ruhában van. Nem feltétlenül kell teljesen egyformának lennie az öltözéknek, néha elég egy jól megválasztott blúz vagy ing is. Gondoljunk csak egy ízlésesen berendezett szépségszalonra: mennyivel hatásosabb, ha a vendég hasonló stílusba öltözött alkalmazottakat lát, mint ha tiritarka lenne az összkép.
A dress code hat a viselőjére is
Egy kosztümben vagy öltönyben tudni kell viselkedni - nem tehet meg bármit az, aki elegáns ruhát visel. Sokszor elég csak az öltözéket meghatározni az alkalmazottak számára, és így finomabban formálhatjuk vele a viselkedésüket, mint ha több oldalas viselkedési kódexben fektetnénk a le a viselkedési szabályokat. Elegánsabb és egyszerűbb megoldás.
Ne hozzuk zavarba az ügyfelet!
Mi történik, ha az egyik alkalmazottunk nem szeret az öltözködésére nagy hangsúlyt fektetni, míg a munkatársa számára igen fontos (talán túlzottan is) az elegáns megjelenés? Az ügyfél mindkettőjük esetében kellemetlenül érezheti magát a bőrében. Akár alulöltözöttnek, akár túlöltözöttnek érzi magát, feszenghet az ügyfelünk, amely akár az üzlet kimenetelét is befolyásolhatja - negatívan. Egységes öltözködési szabályok lefektetésével mindkét esetet kiküszöbölhetjük.
Fotó: FreeDigitalPhotos
Sikerescég.hu