Jump to content

Hogyan nyerjük meg magunknak az ügyfelek hűségét?

2014. 09. 19. 09:27

Nincs elég ügyfeled, és akik mégis nálad vásárolnak, azok sem térnek vissza később? A vásárlók hűsége odafigyeléssel megnyerhető. Ebben segítünk néhány tippel!

A vásárlói hűség megnyerésének alapja, hogy valami olyat nyújtsunk, amit máshol nem, vagy nem azonos formában kap meg az ügyfél. Ehhez olyan szolgáltatásokat kell nyújtani, amelyek egyediek, jó minőségűek, reális áron elérhetőek, és a vásárlók igényeihez szabottak. Ha mindezt megteremtettük, akkor folyamodhatunk olyan módszerekhez, amelyek segítségével a vásárlóink vagy leendő vásárlóink tudtára hozzuk szolgáltatásaink vagy termékeink előnyeit. Ha már egyszer ellátogattak az üzletedbe, tégy meg minden tőled telhetőt azért, hogy elégedettek legyenek a szolgáltatással és a vásárolt termékkel.

A visszajelzések fontosak

Akár email-ben, akár telefonon vagy személyesen közlik az ügyfelek elégedetlenségüket, hallgasd meg azokat, és vedd komolyan! Természetesen nem lehet minden igénynek száz százalékosan megfelelni, de arra kell törekedni, hogy a kritikát megfogadjuk, és a hibákat minél inkább kijavítsuk. Ha például sok vásárló számára gondot okoz az üzlet nyitvatartási ideje, akkor hosszabbítsd meg, vagy alakítsd át azt, vagy online vásárlással tedd elérhetővé az üzletedet.

Légy elérhető!

Ha csak egy személytelen vállalkozást látnak az emberek az üzleted mögött, kevésbé lesznek hűségesek hozzád, mint ha látnák az embert mögötte. Ha megismernek, és tudják, hogy mik a szándékaid, hogy számodra fontos az ügyfeleid elégedettsége, nagyobb eséllyel tartanak ki melletted. Éppen ezért légy közvetlen, megközelíthető és barátságos – hiszen emberekkel kell együtt dolgoznod.

Adj kedvezményeket!

Ahhoz, hogy az ügyfeleid hűségét megnyerd, néhány egyéb üzleti módszert is bevethetsz. A nagy tételben vásárlókat vagy a rendszeresen visszatérőket kedvezményekkel ösztönözheted. Adhatsz egyszeri kedvezményt, vagy törzsvásárlókká léptetheted elő őket, akik különleges kedvezményekre jogosultak. Időnként exkluzív, csak a törzsvásárlóknak szóló akciókat hirdethetsz, amelyekről hírlevélben értesítheted őket. Emellett kuponok és kedvezményekre jogosító pontgyűjtő füzetekkel is megnyerheted ügyfeleid hűségét.


Fotó: FreeDigitalPhotos

Sikerescég.hu