Az európai összehasonlító felmérés szerint Magyarországon a legáltalánosabb stresszfaktort még mindig a fizikai munkavégzéssel kapcsolatos rossz munkahelyi körülmények jelentik, de már nálunk is egyre inkább előtérbe kerül a tényezők között a kibírhatatlan ügyfelekkel, háklis partnerekkel történő kapcsolattartás.
Komoly stresszt okoznak a munkahelyi személyes konfliktusok (ami a magyar munkavállalók 44 százalékát érintik), a folyamatos, szűk határidők (29 százalék), valamint a saját munkafolyamatuk befolyásolásának lehetetlensége, illetve a befolyásolhatatlan külső tényezők (14 százalék).
Európában ma már az elviselhetetlen ügyfél okozza a legtöbb gondot: különösen a szolgáltató szektorban a munkahelyek 60 százalékában okoznak gyakori fejfájást a nehézkes ügyfelek, szögezi le az Új és Újonnan Felmerülő Kockázatokról Szóló Második Európai Vállalati Felmérés (Esener-2).
A magyar cégek 85 százaléka foglalkozik munkavédelemmel, de nagyon úgy néz ki, csak azért, mert elő van írva. A munkahelyi stressz, megfélemlítés és zaklatás ellen az intézmények 21 százaléka rendelkezik bármiféle tervvel, Nagy-Britanniában ez a szám 92 százalék. (Ezzel tökutolsók vagyunk a rangsorban.) Házon belüli pszichológus a felmért cégek 5 százalékába van csak (ennél rosszabb csak Észtországban és Cipruson a helyzet). A rossz számok kimutathatóan összefüggnek a munkavállalói tudatosság hiányával és azzal, hogy nincsenek vagy nem működnek a munkavállalói érdekvédelmi szervezetek.
Sikerescég.hu/HVG.hu
Fotó: FreeDigitalPhotos