Az allas.hu működési elvét tekintve a népszerű társkereső applikációkhoz, a Tinderhez lehet hasonlítani.
A hagyományos állásportáloknál 100 látogatásra 7-10 jelentkezés jut, amelyek között nagy számban kevésbé releváns jelentkezések is találhatók. A hirdetőknek gyakran 5-600 jelentkező közül kell megtalálniuk a legalkalmasabbat, a folyamat munka- és időigényes, a jelentkezések mindössze 2 százaléka releváns, ami azt is jelenti, hogy a megüresedett állások betöltése egyre nehezebb.
Rácz István, az allas.hu vezérigazgatója szerint a most indult oldal erősségge éppen abban mutatkozik meg, hogy az álláskeresőnek nem kell felöltenie a rendszerbe az életrajzát, hanem meg kell adnia munkatapasztalatát, ismereteit, készségeit - lehetőleg minél többet. A munkák között böngészve a felületen azonnal láthatóvá válik az, hogy az adott állás követelményei mennyire illenek a profilban megadott címszavakhoz, képességekhez és készségekhez, azaz hány százalékban illik hozzájuk a megpályázott munka.
Az értékes munkavállalókért a cégek is egyre több követ megmozgatnak, és rendkívül aktívan használják az online adatbázisokat: a klasszikus, önéletrajz-feltöltős, -és elküldős módszer azonban egyre kevésbé hatékony.
Az alkalmazottat kereső cég csak akkor kapja meg az egyes jelentkezők profilját, ha fizet érte - ezen alapszik az üzleti modell.
Az indulás óta folyamatosan növekszik az oldalon regisztrált álláskeresők és a hirdető munkaadók száma:
- több mint 5 ezer munkavállaló regisztrált;
- 4500 állásajánlat érhető el;
- 1500 hirdető cégtől.