A tanulmány azt állítja, hogy az emberek már készen állnak arra, hogy robotoktól fogadjanak el utasításokat. Összesen 1320 HR-vezetőt és munkavállalót kérdeztek meg az Egyesült Államokban, az eredmények pedig azt mutatják, hogy az emberek szívesen használnának mesterséges intelligenciát (AI) a munkájuk során, és tisztában vannak vele, hogy a manuális munkafolyamatok automatizációján túl milyen más előnyökkel szolgál ez a technológia.
Ennek ellenére a cégek nem támogatják kellőképp az alkalmazottakat az AI használatában, következésképp csökkenő termelékenységgel, elavuló tudásbázissal és a munkaerő elvesztésével kell szembenézniük – összegzik a kutatás készítői.
Az AI at Work felmérésből az is kiderült, hogy jelentős különbség van az Artificial Intelligence munkahelyi és otthoni használatának elterjedtsége között. Míg a magánéletében az emberek 70%-a használ valamilyen AI technológiát, a HR-esek csupán 6 százaléka alkalmaz hasonló megoldást, és a munkavállalóknak csak a negyede vesz igénybe valamilyen AI fejlesztést a munkahelyén.
A következő 3 év távlatában a válaszadók az alábbi pozitív hatásokra számítanak:
- A munkavállalók 59%-a szerint az AI növelni fogja a vállalatok működési hatékonyságát,
- 50% szerint gyorsabbá teszi a döntéshozatali folyamatokat,
- 45% szerint jelentősen csökkenti a költségeket,
- 40% szerint jobb ügyfélélményeket tesz lehetővé,
- 37% pedig úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia a munkavállalói élményt is javítani fogja.
A megkérdezett HR-vezetők 27%-a szerint az AI pozitív hatással lesz a tanulásra, illetve a fejlesztésre, 26% szerint a teljesítménymenedzsmentre, 18% szerint a bérszámfejtésre, valamint 13% szerint a toborzásra és a munkavállalói előnyökre is. A válaszadók többsége viszont azt kifogásolta, hogy a cégek szerint nem fektetnek kellő energiát a munkaerő AI-képzésére, annak ellenére, hogy ismerik annak egyértelmű üzleti előnyeit.