Jump to content

Pár apróság, és megtalálhatja a legjobb munkaerőt

2016. 04. 06. 17:12

A Profession.hu cikkében olyan HR-trendekre vonatkozó nemzetközi statisztika is található, amelyeket ha végiggondolunk, jobbá és hatékonyabbá tehetjük a megfelelő munkaerő kiválasztást. Az OfficeVibe által ismertetett tanulmány szerint a HR-trendeket vizsgálva nemzetközi szinten a következő megállapításokat tehetjük

Kiválasztás

Átlagosan 27 nap kell ahhoz, hogy a meghirdetett pozícióra megfelelő jelöltet találjunk, ugyanakkor a legjobb jelöltek tíz nap alatt új állást találnak. Míg az egész folyamat lezajlik, komoly kiadások merülhetnek fel, ezért nem is meglepő, hogy a munkaadók 60 százalékát aggasztják azok a költségek, amelyeket a be nem töltött pozíciók generálnak.

Munkáltatói márkaépítés

Az álláskeresők nagy része, mintegy 75 százaléka passzív álláskereső, vagyis jelenleg van munkája, de aktívan fontolgatja a váltást és nyitott az új lehetőségekre. A toborzási szakértők mintegy 46 százaléka egyre inkább úgy tekint a kiválasztásra, mint marketing tevékenységre. A vállalati fluktuáció akár 28 százalékkal is csökkenthető csupán azáltal, hogy a munkáltatói márkaépítésbe fektetünk.

A jelöltek tapasztalata

A jelöltek kétharmada szerint a már ott dolgozó munkatársakkal való beszélgetés a legjobb módja annak, hogy betekintést nyerjenek a vállalati életbe. A jelöltek kétszer olyan nagy eséllyel fogadják pozitívan az állásajánlatot egy olyan cégtől, amelynek a márkájával már korábban jó tapasztalatai voltak. A jelöltek 64 százaléka megosztja a családdal és a barátokkal, ha negatív élmény éri egy munkaadó felvételi eljárása alatt. Az álláskeresők 27 százaléka aktívan lebeszél másokat arról, hogy ahhoz a céghez jelentkezzenek, amellyel neki rossz tapasztalatai voltak. A kellemes felvételi élményeket szerzett munkavállalók 15 százaléka nagyobb energiákat fektet a munkába a későbbiek során.

Mindezekből azt vonhatjuk le, hogy a munkáltatói márkaépítés minden eddiginél fontosabbá vált. Amint az a fenti adatok is alátámasztják, a jelöltek sok esetben igen széles körben tájékozódnak a munkáltatóról és tapasztalataikat megosztják barátaikkal nemcsak személyesen, de az interneten is. Ez nemcsak az álláskeresőkre, de a dolgozó munkavállalók jelentős részére is igaz. A jelöltek – csakúgy, mint a munkaadók – szeretnének biztosra menni, éppen ezért a részletes információt tartalmazó álláshirdetéseket és a vállalati kultúrára utaló tartalmakat különösen értékelik. Egy munkaadó legyen jelen az interneten érdekes szakmai információkkal, vállalati hírekkel, izgalmas fotó- és videóanyaggal.

Tegyen meg mindent annak érdekében, hogy a hozzá forduló jelöltek sikerélményként éljék meg a felvételi eljárást, mert ez segíti hosszú távú HR-célok elérését.

(Forrás: profession.hu; Profit7.hu / Kép forrása: FreeDigitalPhotos)