Az idei év első negyedévében a tartós műszaki cikkek értékesítése 14,9 százalékkal haladta meg 2013 azonos időszakának a teljesítményét. A teljes értékesítési összforgalom 105,9 milliárd forintot tett ki. A növekedés elsősorban a telekommunikáció, a szórakoztató elektronika és a háztartási nagygép szektornak köszönhető. A háztartási kisgépek is eredményes negyedévet zártak, valamint az információs technológia piaca is tudott erősödni.
A mobiltelefonok 2014 első három hónapjában is nagy népszerűségnek örvendtek, amit jól szemléltet a termékcsoport forgalmának 26 százalékos növekedése a tavalyi év azonos időszakához képest. Ez az emelkedés az okostelefonok iránti igénynek tudható be: az első negyedévben az összes eladott készülék 60 százaléka már ilyen készülék volt egyre inkább háttérbe szorítva a hagyományos telefonokat. Ez a trend erősíti a forgalom növekedését, mivel a piacot a magasabb átlagáron kínált okostelefonok felé tolja el.
2014 első negyedévében a hazai szórakoztató elektronikai piac 16,2 milli-árd forintos forgalmat realizált, ami 21 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában mért forgalmat. A növekedés hajtóereje továbbra is az LCD kijelzős televízió. Szignifikánsan nőtt a nagy kijelzős lapostévék iránti kereslet (37' és afelett), emellett viszont a kisebb képernyőátmérővel rendelkező készülékek is kelendők voltak. Utóbbiaknál az olcsóbb modellek választéka is bővült. A tévékészülékek mellett a játékkonzolok teljesítménye volt kimagasló: a PS4 platform megjelenése fellendítette saját szegmensét és így hatott a teljes piacra.
A nagyon sikeres tavalyi negyedik negyedév után 2014 is hasonlóan pozitívan kezdődött, mint ahogy 2013 befejeződött. A háztartási kisgép szektor 20,4 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest. A tavaly év végi promóciók átnyúltak az idei első hónapokra is, és ez nagyban hozzájárult több árucsoport bővüléséhez. Kétszámjegyű növekedést tudott produkálni a kávéfőzők, a vízforralók és a kenyérpirítók árucsoportja is, de a legnagyobb ugrás az étel előkészítő konyhai felszereléseknél látható – ezen belül is a robotgépek, a turmixgépek és a botmixerek értékesítése volt kimagasló. Egyedül a hajformázó és az olajsütő kategória nem tudta felülmúlni az előző évet.
Fotó: FreeDigitalPhotos
Sikerescég.hu/Gyártástrend.hu