Pintér István közölte, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében mintegy ötven olyan vállalkozás működik, amelyeknél három országos vizsgálati program során sem talált semmilyen rendellenességet a hatóság, a megelőző egy évben pedig nem alkalmaztak velük szemben szankciót, illetve nem volt megalapozott panasz ellenük.
A sajtótájékoztatón újabb két megyebeli cég képviselőinek adták át az erről szóló tanúsítványt.
Az elmúlt négy év fogyasztóvédelmi intézkedéseivel kapcsolatban a főigazgató kiemelte, bevezették a fogyasztóbarát tanúsítási rendszert, ami már túlmutat a pozitív listán, mivel a vállalkozások nem jogszabály adta kötelezettségeinek teljesítését vizsgálja, egyben hozzájárul a fogyasztói megelégedettségi indexhez.
A fogyasztók elégedettsége határozza meg a piaci részvételük aktivitását - hangsúlyozta az NFH vezetője, hozzátéve, a hatóság célja az, hogy minél több jól működő vállalkozás és elégedett fogyasztó legyen, mivel csak így lehet megteremteni az egyensúlyt a piaci szereplők között. Pintér István elmondta, ezek az innovatív kezdeményezések is hozzájárultak a fogyasztóvédelem sikerességéhez és a hatóság munkájának eredményességéhez.
Kriesch Attila, a hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ (EFK) vezetője a sajtótájékoztatón elmondta, 2013-ban összesen 360 új határon átnyúló egyedi panasz érkezett az EFK-hoz magyar fogyasztóktól uniós vállalkozásokkal szemben, illetve uniós fogyasztóktól magyar vállalkozásokkal szemben. Az összes panasz közül 210-et magyar és 150-et más tagállami, illetve izlandi és norvég fogyasztók nyújtottak be.
Az EFK tavaly 15,7 millió forint összegben érvényesítette sikeresen az európai fogyasztók határon átnyúló ügyeletekből eredő vagyoni igényeit, amiből 11,5 millió forint a magyar fogyasztók panaszainak megoldásából származott - mondta Kriesch Attila.
Fotó: FreeDigitalPhotos
Sikerescég.hu/MTI