Még mintegy 1,5 milliárd forintot költhetnek el az OTP SZÉP-kártya tulajdonosok a több mint 26 ezer elfogadóhely valamelyikén, egy kártyán pedig átlagosan 10 000 forint van - közölte a bank. Április eleje óta naponta átlagosan több mint 19 millió forinttal, egy hónap alatt mintegy 575 millió forinttal csökkent a lejáró egyenlegek összege az OTP SZÉP-kártyákon. A közlemény szerint a kártyabirtokosok a két évvel ezelőtti utalványok 97 százalékát használták fel. Ez azt jelenti, hogy az elmúlt 2 évben az OTP Bankcsoport által kibocsátott SZÉP-kártyákon keresztül több mint 100 milliárd forint áramlott, az elsősorban hazai kis- és közepes vállalkozások által működtetett, belföldi turisztikai ágazatba - közölték.
A K&H SZÉP-kártyákon jelenleg közel 240 millió forintnyi, május végén lejáró összeg vár még elköltésre, az összeg közel 40 százaléka a szállás alszámlán gyűlt össze - közölte a K&H Bank. A bank várakozásai szerint a közelgő ünnepek miatt a szállás és vendéglátás alszámlákról történő költések jelentősen megugranak. Közben nem szabad megfeledkezni a szabadidő alszámláról sem, amelyből a családi, baráti szabadidős és kulturális programokat lehet finanszírozni.
Az MKB Bank közlése szerint 285 millió forint maradt a kártyákon, ami az MKB SZÉP-kártyákra 2013-ban átutalt 9,9 milliárd forintnak 2,8 százaléka. A maradványösszeg 28 ezer kártyán van, kártyánként átlagosan 10 ezer forint vár elköltésre. Jelezték, a bank a hátralévő időszakban is többször felhívja az érintettek figyelmét a lejáró összegekre, ezért gyorsuló felhasználásra számít.
A belföldi turizmus növekedésének fő motorja továbbra is a SZÉP-kártya, amely a szálláshelyek bevételeinek közel 25 százalékát adja – mondta el korábban Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Az elfogadó helyek több mint nyolcvan százaléka vidéken van, és a gazdaságfejlesztő szerep mellett a társadalompolitikai szerepe is fontos a kártyának, mert a magyar munkavállalók egészségügyi állapotának javításában is szerepe van.
Kedvező folyamat indult el a turizmusban tavaly, amikor 4,6 százalékkal emelkedett a vendégéjszakák száma az előző évhez képest. Megváltoztak a turisták igényei, amire kezdetben jól reagált a magyar ágazat, de még erősíteni kell az élményközpontúságot – tette hozzá a vezérigazgató.
Sikerescég.hu/Profit7.hu
Fotó: FreeDigitalPhotos