Jump to content

Fogyasztóvédelmi hatóság: büntetés helyett együttműködés

2015. 07. 17. 09:09

Nem inzultálni, hanem konzultálni, ez a mottója a fogyasztóvédelmi hatóságnak, amely büntető hatóság helyett "barátságos hatóság" kíván lenni - mondta Koszorús László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára sajtótájékoztatón.

A hatóság konzultációs készségét jelzi szavai szerint az is, hogy munkatársaik a kis- és középvállalkozások fogyasztóvédelmi ellenőrzése során nem szabhatnak ki bírságot, ugyanakkor felhívják a figyelmet a hiányosságokra és a jogszabályok szerinti helyreállítás kötelezettségére.

Koszorús László, aki a helyi iparkamara mellett működő megyei békéltető testület tagjaival találkozott, hangsúlyozta: a békéltető testületek olyan konzultatív fórumok, amelyek vitás esetekben a felek közötti megegyezést segítik, tevékenységükkel pedig a kisebb perértékű ügyekben jelentősen tehermentesíthetik a bíróságokat.

A helyettes államtitkár a fogyasztóvédelem tevékenységéről szólva elmondta: idén a nők és a gyerekek világát célozták meg, laboratóriumi elemzésekkel alátámasztott ellenőrzéseik kiterjedtek többek között a pelenkára, az etetőszékre, gyermekbiciklikre és a szén-monoxid-érzékelőkre is.

Idén januárban 1,2 milliárd forint uniós támogatást nyert a fogyasztóvédelmi hatóság a fogyasztói tudatosság növelésére, amelyre nagy szükség van, hiszen szavai szerint a hatósághoz beérkező évi százezer fogyasztóvédelmi panasz negyven százaléka fogyasztói tudatlanságból fakad.

Hozzáfűzte azt is: tapasztalható némi javulás, tavalyhoz képest eddig 2 százalékkal csökkent az idegenforgalmi szezonban beérkezett fogyasztói panaszok száma, ami jelzi, hogy sok vállalkozás vált fogyasztóbarátabbá.
Koszorús László a fogyasztóvédelmi törvény módosításáról szólva elmondta: a jogszabály megerősítette a fogyasztóvédelmi rendszer egyik fontos elemét, a békéltető testületeket.

Sikerescég.hu/MTI

Fotó: FreeDigitalPhotos