Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója a közleményben úgy fogalmazott: a nagy forgalmú alkoholmentes italok kiemelkedő növekedése jelentős mértékben járult hozzá az átlagos forgalom bővüléséhez. Hozzátette: szénsavas üdítőitalból és ásványvízből 7-7 százalékkal, gyümölcsléből pedig 10, jeges teából 9 százalékkal emelkedett a boltok bevétele tavaly december és idén július között, az egy évvel korábbi azonos időszakhoz viszonyítva.
A Nielsen közleményében azt is kiemelte, hogy kétszámjegyű növekedést ért el értékét és mennyiségét tekintve is az energia- és sportitalok eladása, továbbá a chipsek forgalma.
A bolttípusok forgalmát elemezve rámutattak: a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekre ugyanúgy a forgalom 66 százaléka jutott a legutóbbi nyolc hónap során, mint egy évvel korábban. Az 51-200 négyzetméteres egységek forgalmi részesedése azonban 17 százalékról 18-ra emelkedett, miközben az 50 négyzetméteres és kisebb boltok részaránya 9-ről 8 százalékra csökkent.
Sikerescég.hu/MTI
Fotó: FreeDigitalPhotos