A szakember szerint a kimagasló eredményhez hozzájárult, hogy a koronavírus-járvány első hullámában megnőtt a kereslet a kerti és a barkács eszközök iránt.
Kulcsár István Róbert emlékeztetett, hogy Magyarországon mintegy 15 ezer webáruház működik, amelyek között szerinte az építőipar alul reprezentált.
Közölte, a magyarországi építőipari online kiskereskedelemben bevételt tekintve nagyon erősek a nemzetközi háttérrel rendelkező multinacionális vállalatok, hiszen egyebek mellett jól felépített webshopokkal, hatalmas készlettel és országos átvételipont hálózattal rendelkeznek.
A szakember szerint míg a multinacionális vállalatok alig vannak páran a magyar piacon, addig nagyságrendekkel több magyar tulajdonú kis- és közepes vállalkozás működik az építőipari online kiskereskedelemben. A kkv-k számára a rugalmasságuk, a célcsoportjuk ismerete és a közvetlenebb ügyfélközpontú hozzáállás adhatja meg a kitörési pontot.
A Shoprenter több mint 5000 hazai kereskedőt támogat a minél hatékonyabb online értékesítésben, mindehhez teljes e-kereskedelmi ökoszisztémát nyújt, amelyben egyebek mellett oktatással és konzultációval is hozzájárulnak a vállalkozások sikeréhez.
A Shoprenter.hu Kft. egy debreceni székhelyű vállalkozás, 2011-ben alakult, jelenleg több mint 50 embert foglalkoztat. A vállalat tavalyi árbevétele mintegy 700 millió forint volt.