A két vállalat ezzel akarja bebiztosítani magának a területen az elsőséget, az önvezető iparban ugyanis egyre nagyobb a verseny. A Research and Markets elemzői szerint az iparág mérete 2027-re eléri a 126,8 milliárd dollárt. Így nem csoda, hogy sok cég szeretne magának egy-egy szeletet kihasítani a tortából.
Az IoT Tech News beszámolója szerint a Toyota és az Uber egyelőre lemaradással követi a főbb szereplőket a sofőr nélküli technológia fejlesztése terén. Talán ezért épül arra Dara Khosrowshahi, az eredetileg autómegosztásra alapított cég vezérigazgatójának stratégiája, hogy inkább más vállalattal társulva fejlesszék a jövő járműveit.
A japán autógyártó a több mint 80 éves gyártási tapasztalatát, míg a kaliforniai társaság az önvezető autók fejlesztéséhez elengedhetetlen modern technológiát adja az együttműködésbe - írja az m2mzona.hu.
Problémák is akadnak
Az Ubernek nem volt sima útja az autonóm járművek fejlesztése során, talán ezért is lehetett róluk mostanában viszonylag keveset hallani. Még márciusban okozott a cég egy önvezető Volvója halálos balesetet a floridai Tempe-ben. Ezt követően a vállalkozás leállította az államban járműveinek tesztelését és visszahívta azokat az utakról. De a tavalyi évük sem múlt el botrány nélkül: a Google perelte be egy hozzájuk átigazolt. korábbi alkalmazottját. Anthony Levandowski állítólag üzleti titkokkal együtt távozott a keresőóriástól, amiket aztán rögtön meg is osztott az Uberrel.
Korlátozott önállóság
A tervek szerint az Uber automata vezetési rendszerét kombinálják majd a Toyota Guardian szisztémájával. Ez az automata rendszer rendelkezik néhány biztonsági jellemzővel, de nem teszi lehetővé, hogy a gépjármű teljesen önállóan irányítsa magát.