Bohner -aki résztvett a Rendi takarítóvállalat és a Neatly ruhatisztításközvetítő felépítésében- meg van győződve róla, hogy muszáj tanulmányozni az amerikai példákat, mert ha valaki bekopogtat egy jó ötlettel, és csak menet közben derül ki, hogy valaki hasonló dolgot fejleszt Amerikában, akkor csak feleslegesen herdálják a tőkét.
Még a legkörültekintőbb startupfejlesztő alapnál is előfordul, hogy “nem tudtunk tanulni a hibákból.” A Drukka “szoros kontrolt” gyakorol, vezetése nem rest akár néhány hét után “gyorsan beavatkozni”, ha úgy látja, hogy “nem abba az irányba mennek a dolgok, amint terveztük”.
Megtörtént már, hogy egy bedőlt startup egyébként ígéretes vezetőjét átvitték egy másikba, melyet a Drukka finanszírozott. A második lehetőség megadása tehát náluk nem mítosz. A cél, hogy az alap három éven belül ki tudjon lépni a startupból.
Ha a KKV-k startupot indítanak ezek az alapfeltételek:
- Gyorsan monetizálható termék/szolgáltatás az alapja, hatékonyan a piacra vitel.
- Skálázható innovációs modell.
- Nem zavarja a főtevékenységet.
- Limitált financiális kockázat.
- Projekt-alapú, legyen eleje, vége, felelőse, költségkerete.
- Vállalkozói és innovációs attitűdöt honosít meg.
- Innovatív brand.