A sárga és fekete színű, mosógép nagyságú gépezet óránként körülbelül három kilométer megtételére képes, és napi rendszerességgel szállít ki innivalókat, gyümölcsöket, rágcsálnivalókat a lakóknak.
A robot mintegy 30 kilós, elméletileg óránként 12 kilométer a maximális sebessége, hat keréken gurul. Négy kamerája folyamatosan pásztázza környezetét, és egy lézeres érzékelő rendszer biztosítja, hogy ne ütközzön bele semmibe. Az eszköz 24 órán át képes működni.
„A gyenge pontja az, hogy képtelen közvetlenül az ajtóig hozni az árut. De nagyon praktikus, hiszen a robot viszonylag gyorsan ideér szállítmányával" – mondta az egyik vásárló, aki nem a földszinten lakik.
A megrendelő egy okostelefonos applikációban választja ki a kívánt terméket, elküldi címét és azon is fizet. A bolti alkalmazott teszi az árut a guruló járgány rakterébe, amely a mintegy 200 méterre lévő lakásokhoz 3-4 perc alatt megérkezik.
Robotizált e-kereskedelem
Kína a világ legnagyobb online vásárlói piaca, a lakosság 52 százaléka havonta legalább egyszer vásárol okostelefonján, globálisan ez az arány csupán 14 százalék a PricewaterhouseCoopers tanácsadó cég szerint. A mobilfizetés is kimagaslóan magas arányú az ázsiai országban.
Liu Cse-jong, a Zhen Robotics alapítója és vezérigazgatója elmondta: jelenleg naponta mintegy 100 millió csomagot szállítanak Kínában. A jövőben ez egymilliárdra nő. Ekkora mennyiség házhoz szállításához nem lesz elég ember. „Egyre több robotra lesz szükség ahhoz, hogy pótoljuk az emberi munkaerőt, és csökkentsük a költségeket" – magyarázta.
Nem mindenki ért egyet azzal, hogy a robot jelenti a logisztikai megoldást hosszú távra. Sao Csung-lin, a China Express társaság egykori főtitkár-helyettese szerint a gépi megoldás a rövidtávú szállításra lehet hasznos – idézte az MTI összegzését a Trend FM hírportál.