Jump to content

Felpörög az e-kereskedelem – Így készülünk a karácsonyra

2018. 11. 23. 15:00

A hazai internetezők idén átlagosan 41 ezer forintot szánnak az ünnepi ajándékokra.

A GKI Digital és az Árukereső.hu immár negyedik éve vizsgálja az ajándékvásárlási szokásokat. Idén már a karácsonyi tervekben is érezhetővé vált a lakosság javuló jövedelmi helyzete, hiszen a válaszadók több személy megajándékozását tervezik, miközben csaknem 18%-kal többet szánnak az ajándékokra.

A felnőtt, aktív internetező lakosság idén karácsonykor átlagosan 7 főt tervez megajándékozni, mindösszesen több mint 41 ezer forint értékben. Ez a tavalyi átlagos költéshez képest 6 ezer forint többletköltséget eredményez.

Az ajándékok nagy része a netről kerül a fa alá

A megfelelő ajándékok megtalálására az aktív internetezők háromnegyede elsősorban valamilyen online csatornát vesz majd igénybe. Emellett továbbra is népszerű ötletgyűjtési mód az áruházak akciós újságainak átnézése (48%), illetve a kirakatok böngészése (35%).

A tájékozódás mellett idén a beszerzések jelentős része is az interneten zajlik majd: a válaszadók 77%-a tervez belföldi online vásárlást ebből a célból, miközben a hagyományos vásárlási csatornák közül – az állandó tömeg ellenére – továbbra is népszerűek (64%) a plázák és bevásárlóközpontok is.

A szezon már nálunk is a Black Friday napján indul

Az ajándékok beszerzését nem lehet elég korán elkezdeni. Október közepén már a megkérdezettek negyede nekiállt a beszerzésének, de a korai kezdés inkább a női vásárlókra jellemző.

Az internetezők 37%-a – kivetítve körülbelül 2,2 millió ember – a beszerzésekkel viszont már tudatosan megvárja a november végi Black Friday akciókat, bízva a jó ajánlatokban és a széles választékban. Ezt követően azonban az ajándékok beszerzése a többség (62%) számára akár egészen a karácsonyt megelőző utolsó napokig is elhúzódhat.

Várhatóan idén is minden második ajándékban lesz valamilyen ruházati cikk, ezt követik a népszerűségi versenyben a következők:

  • játékok (44%)
  • szépségápolási és kozmetikai termékek (42%)
  • lakberendezési, barkács- és lakásfelszerelési tárgyak (31%)
  • könyvek, filmek, zenék (27%)
  • szórakoztató elektronikai eszközök (23%)
  • okostelefonok, tabletek és kiegészítőik (23%)
  • háztartási és konyhai eszközök (22%)
  • számítástechnikai eszközök (19%)
  • órák, ékszerek, divatkiegészítők (18%)

A tárgyi ajándékok mellett – főként a fiatalok körében – egyre népszerűbbek a vásárlási utalványok (15%), digitális termékek és előfizetések (10%), valamint a különböző élményajándékok (utazás, szórakozás, belépők, programok stb.) is.

(Forrás: sikeresceg.co.hu, m2mzona.hu/Fotó: pixabay.com)